lördag, december 15, 2007

People, people, people!

Idag är jag irriterad. På folk. Sov för det första alldeles för länge. Inte för att jag hade någon tid att passa, men det blev ändå för länge. Halv tolv. Kanske inte så farligt, tänker ni. Men för mig är det inte bra. Visst, det är oerhört skönt att sova länge på morgonen, men jag kan fan inte sova så länge. Det går inte. Jag blir helt knäpp!

Sedan tog jag bilen ner till Coop, för att inhandla diverse nödvändigheter och samtidigt posta en julklapp till min kära far. Insåg ganska snabbt när jag närmade mig parkeringen att detta skulle bli en jobbig dag. Cirkulerade på Coop-parkeringen i 10 minuter, och jag överdriver inte, kanske att jag till och med underdriver... I ren och skär ilska (blandat med lite hunger och pms) återvände jag hem, tomhänt och jävligt irriterad.

Jag ska inte 1) sova så jävla länge på morgonen och 2) göra någonting före jag fått i mig någonting ätbart... Efter två mackor (fick skrapa ihop pålägg eftersom det var en av sakerna som stod på inköpslistan) och lite dricka fick jag med mig Micke (bättre att han letar parkering medan jag börjar handlingen), så nu har jag äntligen fått det jag ville ha.

Alltså. Folk. Hur tänker vissa av dem? En del stannar mitt i vägen för att, vad vet jag, vänta på bättre tider? Parkerar som om hela världen vore deras och som om inte parkeringen vore nog, så beter de sig som att de är de enda i hela affären, går runt i sakta mak med mobilen fastklistrad vid örat. Det finns faktiskt de som kanske har lite bråttom!!! Gaaah! Ingen bra dag. Åtminstone inte hittills...

Annars, så blev jag gravid inatt. Nu tänker ni säkert, "what?! Vad är det hon säger?" Men jag ska lugna er och säga att det var i drömmen... En kollega hade tydligen blivit gravid och smittade mig så jag också blev det. Helt galet! Haha.. Jaja, ska försöka lugna nerverna lite med... Ja, vad tror ni jag tänker göra? Svaret är enkelt... Ni som känner mig vet. Ni som inte känner mig, inte mitt problem!

Inga kommentarer: