söndag, december 23, 2007

Dan Före Dopparedan.

Dan före dopparedan. Imorgon är det julafton. Min absoluta favoritdag (förutom min födelsedag då förstås). Ser fram emot imorgon, massor. I år blir det i Bergsviken jag ska öppna mina julklappar och äta all god mat. Känns både kul och konstigt. Konstigt, för det är första året jag inte firar jul med mamma och mina bröder, men samtidigt kul, för nu får jag en chans att se hur andra firar jul och vad andra har för traditioner.

Vi har dock varit med mamma och mina underbara bröder i helgen. Åkte dit igår och kom hem idag. Mycket trevligt måste jag säga. Det är alltid lika kul att komma hem när vi alla är hemma. Vi har så fantastiskt roligt. Har skrattat så tårarna har runnit och även skrattat så mycket att jag varit nära att kvävas (Chrille lyckades alltid säga något roligt när jag skulle dricka). Underbart!

Nu sitter jag och lyssnar på musik. "Vanlig" musik varvas med julmusik. Underbart. Ska slå ett slag för Josh Groban's julskiva. Gudomligt! Har precis diskat. Jag vet, inte riktigt det jag ville göra dagen före den stora dagen. Men det har inte funnits tid och att ställa mig imorrnbitti med diskborsten i högsta hugg, är verkligen omöjligt så då får man göra det bästa av situationen. Funderar på om jag ska sätta mig i soffan och uppesittarkvällen med Bingolotto (en tradition som jag har haft många år) och bara njuta och längta ännu mer till morgondagen.

GOD JUL ALLESAMMANS! Hoppas ni får en underbar julafton och att ni varit väldigt snälla detta år!

Inga kommentarer: