tisdag, november 13, 2007

Trapped.

Jag tycker inte om när godissuget blir så stort att det tar över min kropp. Det är så jävla irriterande. Så, godissuget bestämde att vi skulle gå på kiosken och stilla suget. Jag tog på mig lite varmare kläder (usch, nu börjar kylan komma) och gick ner mot Tio till Tolv (varför sätter de kiosken så nära för?), går in i affären och precis då foten tar på golvet där inne slår det mig, vad ska jag betala allting med? Kortet låg nämligen kvar hemma. Hur bra är det?

Och eftersom det var godissuget som bestämde vände jag om och halvsprang hela vägen hem (det var grymt jobbigt måste jag säga) för att hämta kortet och sen återvända till kiosken för att köpa en påse godis. Alltså, jag förstår ingenting. Hade det varit jag som bestämt, hade jag aldrig återvänt till kiosken efter att ha varit tvungen att gå hem igen. Men godissuget är mycket starkare än mig. Det håller inte. Måste komma på ett sätt att lura det nästa gång...

Inga kommentarer: