tisdag, oktober 16, 2007

I Remember Love.

Det finns en dag på året, som jag alltid kommer att komma ihåg. Det är en dag som har både bra – eller snarare mycket bra – minnen, men också tråkiga minnen. En dag då allting tog en sån tvär sväng att allting var på väg att försvinna från mig. Till och med mig själv. Ingenting blev sig likt och jag fick kämpa i månader för att hitta mig själv igen. Men under denna period trädde De fram. De, som för evigt kommer att kallas mina närmaste vänner. Det var de som hjälpte mig på många sätt, för att hitta tillbaka till just den jag är idag. Jag är för evigt tacksam mot dessa människor. Alla de vet vilka de är och jag hoppas alla (i alla fall de som läser detta) tar åt sig och förstår hur mycket de betydde då och även betyder nu, för mig.

Men den här dagen har som sagt inte bara dåliga minnen. För precis samma dag, men ett år senare kom den att bli en av de bästa dagarna i mitt liv. När dagen närmade sig, kände jag inte riktigt att jag ville ha den, men så kom den och allt det dåliga bleknade för ett tag. Det goda kom in i mitt liv.

Det goda i form av världens underbaraste människa. Han kom in i mitt liv på den dagen som jag alltid trodde skulle förknippas med tårar och tomhet. Han fyllde samma dag med glädje, fjärilar i magen och så mycket kärlek att det onda nästan glömdes bort. Det onda är dock svårt att glömma bort, men det är inte längre lika jobbigt att tänka på.

Den här dagen är just idag, 16 oktober. Den här dagen som för tre år sedan kom att bli en av de värsta dagarna i mitt liv, men som vände ett år senare och blev den bästa. Det är helt otroligt hur saker och ting kan bli, bara på ett år. Men även om tankarna på det onda är svåra att glömma bort, är det inte det som dominerar just idag. Idag tänker jag på den underbara människan som stod utanför min dörr med det vackraste leendet och de vackraste ögonen jag sett. Jag tänker på hur det kändes när han tittade på mig och fick mig att glömma tid och rum. Jag tänker på hur mycket jag älskar Micke och hur mycket han har gjort för mig. Det finns bara en som honom och jag är världens lyckligaste som får ha honom som min...

Inga kommentarer: