fredag, september 21, 2007

Not a Good Awakening.

Jag som hade sovmorgonsplaner idag. Men det blir nästan aldrig som man vill. Istället för att få en morgon som började senare än vanligt, var det bara att stiga upp halv åtta. Inte egentligen för någon speciell anledning. Bara det att jag legat vaken sen sex, då Mickes (helvetes-)klocka ringde. En och en halv timme av rullande runt, runt blir för mycket.

Så nu sitter jag här vid datorn med en tekopp och förbannar den som uppfann väckarklockor. Eller egentligen är jag lite sur på Micke, han lät nämligen klockan ringa hur länge som helst innan han behagade stänga av den.

Och som om det inte var nog, så efter två ringningar slog han av den helt och somnade om. Jag själv, låg vaken och rullade från sida till sida. Klockan blev sju och jag, fortfarande vaken, försöker väcka Micke för att säga att han faktiskt börjar nu. Ja, vad händer? Jo, då säger han att han inte ska på jobbet?! Gaaah!

Så nu får jag helt enkelt vara uppe och dricka mitt te och se lite Scrubs för att sedan försöka göra något åt den här dagen. Jag är verkligen ingen morgonmänniska!

Inga kommentarer: