fredag, augusti 17, 2007

After Rain, There's Sunshine.

När jag vaknade i morse och tittade ut genom fönstret, såg jag vattnet rinna längs gatorna. Regnet öste ner och jag insåg att det får bli en inne-dag idag. Gjorde iordning några smörgåsar och kaffe och satte mig i soffan för att påbörja min vara-inomhus-i-soffan-dag.

Men en stund senare tyckte jag att jag kunde ana lite solljus, tittade återigen ut genom fönstret och insåg häpet att himlen var blå. Blå?! Jag förstod ingenting. Det ösregnade ju alldeles nyss. Helt galet!

Men man ska väl inte klaga. Blå himmel och solsken är ju inte alltför dåligt. Om nu bara inte skulle blåsa så himlans mycket, hade detta kunnat bli en helt perfekt dag, vädervis naturligtvis. Bara för att det blåser utomhus hindrar det ju inte den här dagen att bli perfekt, känslovis.

Inga kommentarer: