torsdag, april 05, 2007

The Egg-eater Holiday.

Snart drar vi i väg. Fyra dagars (eller fem jag har inte riktigt koll på det där) påsksemester uppe i landet. Skönt, skönt, skönt. Har länge sett fram emot denna helg. Har varit alldeles för mycket på senare tid. Så nu är jag värd lite semester. Bara blåsten kunde lugna ner sig lite. Det är ju inte särskilt kul att sitta på ett fjäll när vindarna kan kasta upp en i luften vilken sekund som helst. Usch! Men å andra sidan, att vara någonstans där telefonen inte fungerar, där inga pluggböcker är i närheten och med folk man inte träffar så ofta, kan ju vara lugnande för själen det också!

GLAD PÅSK! Ät många ägg och frossa i godis. Det tänker jag göra ialla fall...
... Och tänka på mormor. Det gör jag alltid i påsktider. Det var hennes högtid. Min underbara mormor...

Inga kommentarer: