måndag, mars 12, 2007

I've Been Challenged.

Jag tittade som vanligt in på världens bästa Sushis blogg och där blev jag visst utmanad. Attans!

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mera information.

1. Jag är fruktansvärt mörkrädd. Hatar att vara ensam hemma för jag tror allvarligt att det ska komma in någon och våldta mig eller något annat otrevligt. Även om jag vet att jag har dörren låst tror jag att någon ska komma in. Att gå i duschen när jag är ensam är helt fruktansvärt. Speciellt i vårat hus, för det är lyhört som attan och jag tror hela tiden det kommer någon när jag hör grannen gå omkring hemma hos sig. Usch!

2. Jag har en egendomlig tvångstanke. Den artar sig så att om jag t.ex. äter popcorn, så måste jag ha jämnt antal popcorn i handen så att det går jämnt ut när jag äter och det slutar inte där, utan jag måste även tugga varannat popcorn på vardera sida. Alltså höger, vänster, höger, vänster. Gör jag inte detta, känns det som att hela jag hamnar i obalans... Helt sjukt!

3. Jag hatar nycklar på bordet. Det är hemskt. Jag blir alldeles kall i kroppen och tar genast bort dem om någon lagt dem på bordet. Det spelar ingen roll om jag känner personen i fråga, det är lika hemskt ändå att se nycklarna ligga där på bordet.

4. Om jag dricker vatten t.ex. i ett glas och jag måste fylla på, måste jag alltid hälla ut (om det finns kvar något) och skölja ur glaset en eller två gånger innan jag fyller upp det igen. Även om det bara är jag som har druckit ur det och det bara var alldeles nyss jag gjorde det.

5. Om jag inte har handväskan med mig när jag går ut, så måste jag ha mobilen i vänster ficka och nycklarna i höger. De får inte ligga i samma ficka och resterande saker ligger också i höger ficka. Kanske att jag kan ha lypsylet i vänster också.

6. När jag jobbar nere i källaren på Kalles måste spritflaskorna stå på samma plats varje gång och ha ett visst mellanrum mellan varandra och 50 cl-ölflaskorna måste stå på den övre hyllan medan 33:orna på den nedre. Glasen måste stå i en speciell ordning på bänken och läsken måste stå i en speciell ordning den också. Har sett likadant ut sen jag började jobba där för snart två år sen. Det är helt sjukt hur det kan bli!

Haha.. Nu är det min tur att utmana:
Ida - vore kul att se vad du har för underligheter för dig!
Linniz - likaså Linniz!
Jonken - hon har dock ingen blogg, men inte ska hon tro att hon slipper undan för det!

Fan, jag kommer inte på någon fler att utmana. Så jag bryter lite på reglerna och utmanar bara tre stycken. Men desto roligare är det att se resultatet! Hahaha...

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat, tjejen! ;) Du har också lustiheter för dig märker jag. Hahaha.