fredag, mars 02, 2007

Home Alone.

Ja, nu sitter jag här i min älskade lillebrors rum. Helt ensam. Bror är och svettas på träning och mamma var tvungen att möta bilmeken. Boden ser ut som vanligt. Lika dött och lika tråkigt. Men självklart var det kul att träffa lillebror. Världens bästa. Imorrn fyller han myndigt och det är för mig helt jättekonstigt. Det är ju min lillebror, han är ju typ tio. Inte arton. Jag kan gå ut med honom på krogen. Det är en konstig tanke. Men samtidigt skitkul!

Bilen gick sönder på vägen hem. Som tur var hände allting inte så långe från mamma så det blev inte så långt att gå. Hade den gått sönder tidigare hade jag suttit bakom ratten och vi hade befunnit oss mitt ute på E4an. Det hade inte varit kul. Så nu måste jag åka buss hem. Mindre kul. Men vad att göra? Jag måste ju hem. Kalles väntar på mig ikväll och vara fast i Boden är så hemskt att jag inte vågar tänka på det. Usch!

Vårvädret idag gjorde mig jätteglad. Fortsätt skina snälla sol, fortsätt skina!

Inga kommentarer: