måndag, januari 22, 2007

Do we have a deal?

Det är egentligen hemskt att jag låter mig själv bo i en sån röra som det ibland är här hemma. Men nu har jag tagit tag i det. Alla kläder ligger nu där de ska vara och dammet är inte längre våra husdjur. Nu är det dock bara det värsta kvar. Disken har tagit över köket och det går nästan inte att gå in där utan att behöva slåss med tallrikarna och alla bestick... MEN, nu är det så här hemma hos oss, vi har en deal, jag tar hand om tvätt och städ medan karln tar hand om disken och matlagningen. Så, jag är off the hock om man säger så. Men jag blir lite irriterad att han fortfarande ligger i soffan och vägrar kliva upp.... Snart bryter helvetet lös. Jag lovar!

Fortfarande fruktansvärt kallt ute. Jag tycker inte om det. Inte alls. Hade varit skönt med lite frisk luft. Men jag vågar inte gå utanför dörren för tänk om kylan tar min näsa, hur kul hade det varit?

Inga kommentarer: