onsdag, juni 07, 2006

Unna dig en blå stund.

innan klockan slår en sista gång
ska vi dansa hela natten lång
under en himmel som bär sommarfärgen blå

Idag skiner solen från en himmel så vackert blå.
Det är en underbar dag. Om det inte hade blåsit så förbaskat.
Det blir nästan lite kyligt när man ska sitta på loftgången och njuta.
Dumma vind!
Men om man bortser från vinden, så är det en bra dag idag.
Tänkte ta mig en promenad tidigare, men jag slängde en blick i rummet och insåg att den där promenaden är inte alls lika viktig som att försöka få någon ordning här hemma.
Det såg verkligen ut som att orkanen Katrina varit här och rört om. Usch!
Men nu är det snart snyggt och prydligt. Men frågan är ju dock den, hur länge är det snyggt och prydligt?

Efter jag blivit klar med hemmet tänkte jag faktiskt trotsa vinden och sätta mig på loftgången och unna mig en blå stund.
Njuta av sommaren som är på väg. Njuta av livet som just nu är ljust.
Det är underbart!

Inga kommentarer: